Wings for Life

I år fick jag inte med mig någon på wings, sjukt tråkigt. Jag kände dock att jag var så illa tvungen att testa hur det var att springa lite längre. Göteborgs varvet gick bara två veckor senare.

Detta är ett så sjukt kul lopp, rekommenderar alla som löper eller tränar att testa detta. Loppet går ut på att man ska ta sig så långt som möjligt, för att sedan bli klockad av en rörlig mållinje. Helt fantastiskt vad man kan pressa sina kilometertider.

En jävel på kärlek

Kanske inte hela sanningen, jag gör så gott jag kan. Sanningen är faktiskt att jag alltid varit dålig på kärlek, jag har så mycket osagt i alla mina kärlekshistorier. Att inte våga öppna sig och älska, det har varit ett stort hinder för mig. Som tur hittade jag Anton, han är öppen som en bok och inspirerar mig varje dag att öppna mig mer och mer. Han är verkligen inte någon jag trodde jag skulle falla för och nu står vi här fem år senare. Älskar dig 💕

En vårnatt mötte jag upp han efter en utomlandsvistelse och drog med han till Saltsjöbaden 💕

Tough Viking

En söndag i april var jag på inflyttningsfest hos min barndomsvän Natalie och träffade Johanna. En tjej jag hade mer gemensamt med än jag först trott. Hon gillar träning och tävling, och var anmäld till Tough Viking. Ett lopp jag bara drömt om att få springa, men med varken tid eller chans att planera in i mitt hektiska schema. Sugen på tävlingen blev extremt påtaglig ju mer Johanna pratade om den. Hon var dock inte säker på sin medverkan pga förskylning. Vi båda satt där och drömde oss bort över kaffet.

Veckan fortgick och mitt schema öppnade upp sig, en ledig lördag?? Måste varit första på ett antal månader. På onsdag skrev jag och frågade om jag fick springa Viking i Johannas namn, och ja det fick jag. Fick med mig Lollan också, klart bästa lördagen på länge!

Att skapa, att bygga drömmar

Det är häftigt vad ett gäng underbara människor kan skapa på en så kort tid. Vi skapade något nytt vi skapade nya drömmar. Vi skapade en ny butik, som fortfarande håller på att skapas. Ett nytt kapitel för Boston.

Viljan att vinna

Min sämsta och bästa egenskap att alltid vilja prestera och vilja vinna. Den egenskaper har lämnat mig i extremt dåligt skick både psykiskt och fysiskt flertal gånger. Träna med avslitna korsband, jobba tolv timmar efter att jag skrotat bilen på E4 och springa lindingöloppet efter två hårda festresor. You name IT! Dumdristigt att inte inse mina gränser. Jag hoppas denna egenskap på något sätt kommer gynna mig i livet.

Var gång jag tävlar utan träning tackar jag den egenskapen. Cirka tio seriösa löppass sen nyår var det dags att seeda sig inför Göteborgsvarvet. En mil, tunga steg, men viljan fanns där! Under 50min skulle jag, 47.57 stannar klockan på.

Work

Jobbet har blivit en så stor del av mitt liv att jag ibland glömmer bort allt runt omkring. Allt annat som är viktigt i livet så som träning, relationer och att njuta av de små sakerna. Jag försöker hitta en balans, har märkt att det är svårt när tävlingsinstinkten och viljan att hela utvecklas på det jag jobbar med. Drömmen lever vidare!

More Mexico

Spontant

Efter några dagar i Mexico fick vi sug efter något mer, något utmanande och spännande.

Det hela började med ett mexicanskt HIIT-pass med en gammal fotbollskompis från Horn, Lovisa Monell. Det utvecklades sig till en middag och senare även en Cuba-resa. Efter vi hade käkat med våra nyfunna vänner i Mexico fick vi frågan om att följa med de till Cuba. Snart hade vi beställt biljetter utan visum eller sovplats, och efter en av de kallaste nätter jag upplevt på en flygplats. Var vi påväg mot Cuba men vad gjorde det, vi fick tillsist uppleva en fantastisk resa i tiden.

Vi tog en dodge 52, in till Havanna och hoppade på en Hop-on-hop-off-buss och så var en av de mest intensiva och intressanta dagar igång. Jag låter bilderna tala för sig själv:
Tack för oss Havana 💕

Mexan

Mexico ett väldigt fridfullt och soft land, vi var mestadels i Playa del Carmen. Trivdes verkligen jättebra där, var ute och sprang på mornarna. Eller i alla fall tre gånger första veckan, halsen strulade lite. Så såhär lite har jag nog aldrig sprungit på en semester. Jag får ta igen det nu när jag är hemma igen!

Fösta veckan i Playa hann vi med att åka båt över till ön Cozumel, där vi snorklade och åkte runt med moppe och upptäckte ön längs med havet. Aningen explanterat på vissa ställen tyvärr, men vackert endå. Vi hittade ett kitet mysigt hak där vi käkade tacos och tog ett dop innan vi vände hem till båten. Båten var ingen dröm direkt, riktiga vågor ute till havs men vi kom hem till hamnen i säkerhet!

Chichen itza ett av de sju underverken i modern tid ✔️
Det var nästan tvång på att åka och kika  på Mayakulturens piramider när vi var så nära. Mycket mer intressant än vad vi hade trott, till och med jag som inte är  superintressad av historia eller kultur tyckte det var riktigt coolt.

Mexico

Äntligen har vi landat i Mexico efter en helvetes-flygresa! Jag är sällan rädd när jag flyger, men när kanadensiska stormvindar kastar vårt lilla plan som en liten vante höll jag på att svimma. Jag bad till och med till Gud, så allt jag lovade måste jag hålla nu. Jag lovade bland annat gud om jag överlever detta ska jag bli en bättre människa. Ps. Alla ni som är delaktig i mitt liv, Jag älskar er 💕

Som sagt nu är vi här och vi njuter av värme, sömn och mat. Tror jag aldrig sovit så länge som jag gjort här nere, första natten hela tolv timmar och andra tio timmar. Lite skillnad från de sju jag brukar unna mig där hemma!

Idag tar vi det väldigt lugnt, vi var uppe tidigt och gick. Hade tänkt och löpa men halsen krånglar, vill inte bli sjuk! Sen blev det frukost och riktigt kaffe för en en gång skull på Starbucks 💕 nu ligget vi och vilar i sängen innan stranden.

Work and stuff

I söndags fixade vi riktigt schyssta  bilder till vår kommande lansering av vår nätsida. Kommer bli grymt!

Mycket jobb, fix och trix. Men tillslut lyckades jag och grabbarna dra igenom halva butiken! Så nu håller stackars Nestor på och redigerar ett antal bilder. Fick lite råd om hur jag ska ta bra bilder med min lilla olympus, lär mig något varje dag!
Stay tuned 🔝
Modemässan får vi inte glömma bort heller. Sjukt kul och lite konstiga dagar, ibland känns livet som en film. Hela mässan och hotellvistelserna kändes som någon slags Komedifilm från USA. Sjuk roliga människor och snygga kläder!

Olympus pen

Nu har jag hittat en ny leksak, en liten och smidig kamera. Vi ska nog kunna hitta varandra.

När jag var yngre hade jag en kamera i handen ständigt och gud va många minen jag fångat. Önskar att jag fortsatt med det, tappade intresset och fokuserade mer på jobb och livet i övrigt . Nu hoppas vi att jag hittar tillbaka och att ni får lite mer att kika på!

Men ska försöka lära mig denna lilla filur så kommer det mer roligt upp på bloggen.

Work

I söndags körde vi ett Photoshoot med the Boston-crew för första gången. Sjukt kul och lyckat, kommer bli fler gånger! Slänger ut några bilder får ni lite inside-photos, det kommer fler!

Jobbar ständigt just nu, försöker hinna med träning, familj och vänner. Inte alltid jag tar mig den tiden till de som betyder mest för mig. Jag ska bli bättre, ni vet vilka ni är, och vad ni betyder för mig!

Christmastime

En ledig dag

Sista lediga dagen innan jul, den har avverkats med min lillasyster. Vi har varit ute och sprungit, myst framför brasan och lagat mat för ett helt kompani!

Nu ska jag strax till träningshuset för att avverka ett hit-pass, mycket träning på schemat just nu. Känner att det behövs för att tänka på annat än jobb och julstress.

Vi körde Santa run med jobbet i söndags, riktigt roligt. Sjukt kul att så många engagerade sig och skänkte paket. Härligt att se!