Ingen snop 48 timmar innan match.

Va sa du, sa du?

Haha, missuppfattningar är vanliga i ett nytt land. Berättade lite och min fotboll och min jobbkompis snackade om sin basket på pausen idag. Hon ska tydligen åka till tyskland för att spela basket, dåligt duktig tjej. Dock när vi satt där och bara pratade kommer "rubriken". Jag bara va !?

Därför har jag samlat lite viktiga ord på Anna´s norska ordbok:
Snop - godis
Manglar - saknar
Spörre - fråga
Morsamt - roligt
Digg - grymt
Giddar - orka!
Akkurat - precis
Lurt - smart
Skummelt - hemskt
Ödelagt - söndrigt

Listan kommer selfölgift (självklart) att uppdateras. Min jobbvännina berättade att det var väldigt strängt kontrakt där hon spelade, och de fick inte äta godis 48 timmar före match. Haha vi fick oss ett gott skratt.
Manglar er där hemma dock <3

Kommentarer
Postat av: Michelle

Haha, roliga ord. Men du, ring mig vid elva? Jag ska bara ut med hundarna :) Puss!

2010-04-16 @ 22:16:34
URL: http://michelleewegert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0