Inte så rolig natt

Att stå och vänta i tolv minusgrader på bärgaren kl. 04.00 på natten, efter att kört i diket med jobbbilen var inte det roligase jag varit med om. Vad gör man!? Klättrar ur bilen så försiktigt man kan, för att den inte ska välta. Något panik jag fick, visste inte var jag skulle ringa eller göra. Som tur var fick jag tag i min nattchef som gått av sitt pass, som hjälpte mig med numret till bärgaren och allt. Bärgaren kom och en jättesnäll man som skulle till jobbet hjälpte mig att grava bort så mycket snö runt bilen som möjligt, tur att det finns människor som ställer upp när man är i nöd!

Nu har de ringt från jobbet hela dagen, snackat om skadeanmälan på bilen och att jag ska få ha en annan bil nu när min är inne på lagning. Jippi! Jag har gått omkring och sagt att jag älskat mitt jobb, men så fan heller efter detta.

En bild från en bättre dag som tidningsutdelare, mysfaktor på jobbet:


Okej det finns dagar då jobbet inte är så illa, de dagarna då rundan tar 2,5h och man får betalt för 4h. Då man sitter i en varm bil och lyssnar på alla roliga radiopogram, och allt flyter på utan problem, och alla tidningar kommer rätt. Även jättemysigt med alla prydnader vid brevlåderna, mysfaktor! Någon uppskattar det man gör.

// en jättetrött Anna.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

attans attans.. vare halt på vägen annis? :P tur att sånt inte händer varje gång juh.. ;) puss påre pullan!

2010-01-14 @ 20:51:47
URL: http://kajsaedvinaellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0