Mexan

Mexico ett väldigt fridfullt och soft land, vi var mestadels i Playa del Carmen. Trivdes verkligen jättebra där, var ute och sprang på mornarna. Eller i alla fall tre gånger första veckan, halsen strulade lite. Så såhär lite har jag nog aldrig sprungit på en semester. Jag får ta igen det nu när jag är hemma igen! 

Fösta veckan i Playa hann vi med att åka båt över till ön Cozumel, där vi snorklade och åkte runt med moppe och upptäckte ön längs med havet. Aningen explanterat på vissa ställen tyvärr, men vackert endå. Vi hittade ett kitet mysigt hak där vi käkade tacos och tog ett dop innan vi vände hem till båten. Båten var ingen dröm direkt, riktiga vågor ute till havs men vi kom hem till hamnen i säkerhet!

Chichen itza ett av de sju underverken i modern tid ✔️
Det var nästan tvång på att åka och kika  på Mayakulturens piramider när vi var så nära. Mycket mer intressant än vad vi hade trott, till och med jag som inte är  superintressad av historia eller kultur tyckte det var riktigt coolt. 












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0